Hatha er en klassisk yogaform som er tilgjengelig for alle. ’Ha’ betyr sol og ’tha’ betyr måne, og Hatha yoga handler om å finne balansen mellom disse og andre komplimenterende elementer som maskulin/feminin, hard/myk, aktivitet/hvile. Ta med egen yoga-matte til denne timen.

I en Hatha klasse lærer vi de grunnleggende fysiske øvelsene i et rolig tempo – stående, sittende, foroverbøyninger, bakoverbøyninger, omdreininger, balanseøvelser og opp-ned stillinger. Vi fokuserer på trygg utførelse av stillingene, korrekt justering underveis og riktig bruk av utstyr. Som alltid i yoga jobber vi bevisst med pust og tilstedeværelse. Dette har en stressreduserende effekt som skaper en følelse av letthet og klarhet i både kropp og sinn.

I Hatha yoga lærer vi viktige verktøy for å ha det godt i hverdagen, fysisk og mentalt: styrke, balanse, fleksibilitet, konsentrasjon, selvrefleksjon, avspenning. Dette er et fint sted å starte sin yogareise, eller å komme tilbake til for å ‘touch base’.

  • Kondisjon
    2/4
  • Styrke
    2/4
  • Fleksibilitet
    2/4
  • Balanse
    2/4
  • Intensitet
    2/4
  • Koreografi
    2/4