Tren hele kroppen ved hjelp av TRX-bånd! I denne økten bruker du din egent egen kroppsvekt til å skape motstand. En funksjonell økt for både nybegynnere og erfarne mosjonister.

Slyngetrening er en morsom treningsform der du bruker din egen kroppsvekt som motstand. Du har dermed mulighet til å justere motstanden etter din egen fysiske tilstand. 

I en gruppetime med TRX-/bånd trener du styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet i funksjonelle øvelser under kyndig instruksjon fra instruktør. Fokuset til instruktøren er å hjelpe deg å finne riktig belastning og riktig teknikk, samt å gi alternativer om det er øvelser du ikke får til.

Hvorfor fungerer slyngetrening så godt?

Slyngene gjør at kroppen føles ustabil og du må jobbe med kjernen for å ha kontroll og kvalitet på bevegelsene. Du har ikke de samme faste bevegelsesmønstrene som du har i vanlige treningsapparater og det gjør at mage- og ryggmusklene virkelig må jobbe for å holde kroppen i riktig posisjon. Dette gir en veldig god treningseffekt.

!slyngetrening

Slyngetrening kan du også gjøre hjemme via vår TRX online training video. Vi anbefaler gjerne å ta en gruppetime også slik at våre instruktører kan korrigere eventuelle feilbevegelser og gi deg litt råd om teknikk.

Du får kjøpt TRX-bånd og treningsmatter på treningssenteret eller i din lokale sportsbutikk.

  • Kondisjon
    2/4
  • Styrke
    4/4
  • Fleksibilitet
    2/4
  • Balanse
    2/4
  • Intensitet
    3/4
  • Koreografi
    0/4